Handelsbetingelser og Fortrydelsesret

Alle handler på denne side indgåes mellem dig som kunde og: 

krusegard.dk

Krusegård 

Hammer Bakke 6 

4050 Skibby 

CVR: 42874299

Reklamation:

Er det modtagne kød dårligt, skal du kontakte os per mail omgående. Du skal gemme kødet for vi skal altid have lov at undersøge det. Gør du ikke det, kan vi ikke hjælpe dig. Ved køb af fersk kød hos Krusegård skal varen øjeblikkeligt spises eller ompakkes & indfryses. Du skal altid ompakke en vare inden indfrysning. Det er også i forbindelse hermed vi senest skal have din reklamation, ellers kan vi ikke hjælpe dig. Du skal rette henvendelse til os i det øjeblik du opdager fejl eller mangler ved din bestilling eller hvis kødet ikke lever op til købte kvalitet og den henvendelse skal rettes til: info@krusegard.dk. Det er vigtigt at du ikke begynder at tilberede varen. Den dårlige vare kan puttes i en plasticpose som I slår knude på og opbevarer køligt indtil I hører fra os. Vi skal bruge fotodokumentation af varen, ligesom vi skal have mulighed for at undersøge kødet. Undersøger vi kødet og det viser sig ikke at fejle noget, er det for din egen regning. Vi refunderer ikke kød som ikke fejler noget.

Man skal påberegne at vægten på kødprodukter kan afvige fra det oplyste.

Du har to års garanti på dine varekøb (gælder ikke ferskvarer). Du bedes kontakte os på info@krusegard.dk, så snart du opdager at varen er behæftet med fejl. Vi anbefaler derfor, at du gemmer din kvittering i mindst to år. Garantien dækker fejlbehæftede varer og manglende dele. Garantien dækker ikke fejl, som skyldes almindelig slitage, ivrig, voldsom eller forkert brug.

Returvarer sendes/afleveres til: 

Krusegård 

Hammer Bakke 6 

4050 Skibby 

CVR: 42874299

Holdbarhed:

Der angives ikke altid i varens navn eller generelle varebeskrivelse om varen er en ferskvare eller en frostvare. Du skal altid tjekke pågældende vares varedeklaration for info herom. Vi giver alle vores ferskvarer mellem 1 til 5 dages holdbarhed hos dig i almindeligt køleskab, med mindre varen er tæt på udløb. Kort efter modtagelse skal kødet enten spises eller pakkes om og fryses ned. Du skal ALTID ompakke inden du fryser en vare ind. Vi tager ikke imod reklamationer på varer I har indfrosset. Følger du ikke disse anbefalinger, kan vi ikke hjælpe i tilfælde af reklamation.

Vedrørende fragt/levering

Din vare skal afhentes på den aftalte adresse, ved ordrebekræftelse vil du få nærmere tid og sted oplyst.

Vedrørende afpuds:

Vi yder ingen form for refusion i forbindelse med afpuds. Hos os køber du hele stykker kød som de kommer til os fra slagterierne. Får vi skåret bøffer til jer, vil disse heller ikke blive afpudset. Vi laver derfor ikke refunderinger vedrørende afpuds. Du kan sagtens købe kødvarer andre steder, hvor de er fint afpudsede, men så er prisen for afpudsningen gemt i en meget højere kilopris. Mange af slagterierne, lader en del fedt sidde på varerne. Det er bl.a med til at beskytte varerne under den lange vakuummodning. Vil man have de specielle udenlandske udskæringer er dette præmissen.

Vedrørende frostvarer:

Kødet produceres mestendels som ferskvarer og vil så inden fersk udløb blive indfrosset. Kødet tildeles 2 års holdbarhed som frostvarer. Det er helt indenfor gældende lovgivning. Så selv om en vare har et år på bagen som frostvare er den altså ikke for gammel eller fejler noget, jævnfør al gældende lovgivning. Har du brug for at vide hvornår en frostvare specifikt er indfrosset og hvor lang holdbarhed der er tilbage, så kontakt os endelig. Vi gør ikke noget ekstraordinært før vi er ret tætte på udløb, netop fordi alle regler overholdes og varerne opbevares hos os i professionelle fryseanlæg.

Vedrørende fotos:

Vi bruger altid fotos der er er mest muligt repræsentative for vores varer. Du vil tit se at samme foto kan være brugt til at sælge flere forskellige varer. Det vil altid være gjort i tråd med at at valgte billede skal yde pågældende vare retfærdighed. Skulle vi få taget nye fotos hver eneste gang vi får en ny udskæring hjem fra en ny producent, ville vi ikke have tid til så meget andet. Håber på jeres forståelse herfor.

Fortrydelsesret:

Da vi handler med ferske, friske og dybfrosne fødevarer, forbeholder vi os ret til ikke at yde nogen former for fortrydelsesret.
krusegard.dk yder fortrydelsesret i henhold til følgende punkter i forbrugerloven:
For alle andre varer end levnedsmidler og varer til husholdningen, er der 14 dages fortrydelsesret, og yderligere 14 dage til at sende varen.
For levnedsmidler og varer til husholdningen er der INGEN fortrydelsesret.
For at benytte din fortrydelsesret på varer, der ikke er levnedsmidler eller til husholdningen, (vin ell. stegetermometre) skal du inden 14 dage efter modtagelse underrette os. Så har du herefter endnu 14 dage til at sende varen retur.

Tilbagebetaling:

Når vi har modtaget din ordre retur (gælder ikke ferskvarer), undersøger vi varen/varerne og tilbagebetaler herefter det beløb, som du betalte, da du bestilte den/dem. Vi refunderer også dine omkostninger til fragt.

Beløbet tilbagebetales altid via den betalingskanal, som du selv benyttede, da du afgav din ordre.

Bemærk: Du kan risikere at miste beløbet helt eller delvist, hvis

– det er tydeligt, at varen/varerne har været brugt.
– varen/varerne er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den/dem.
– du har anvendt varen/varerne ud over, hvad der var nødvendigt for at konstatere varens/varernes beskaffenhed, egenskaber og funktionalitet.

Persondata:

Når du afgiver en ordre på http://www.krusegard.dk, skal du oplyse dit navn, adresse, mail og telefonnummer. Vi skal bruge disse oplysninger for at kunne behandle din ordre.

Alle oplysninger, som krusegard.dk registrerer for at kunne behandle din bestilling, behandles fortroligt og i henhold til persondataloven. Af hensyn til vores bogføring, skal vi gemme disse oplysninger i 5 år. Oplysningerne vil ikke blive solgt, videregivet eller på anden måde overdraget til tredjemand.

Når du handler på krusegard.dk, kan du kun betale ved afhentning.


Handelsbetingelser:

Gebyrer:

Betaling sker ved afhentning.

Uforudsete hændelser: 

Vi tager i øvrigt forbehold for taste og trykfejl på hjemmesiden og tillader os at annullere ordrer i forbindelse hermed. Vi kan ligeledes være nødt til at aflyse bestillinger i tilfælde af uforudsete udsolgt situationer og lagerfejl. Vi vil kontakte jer i forbindelse hermed.

En aftale er i øvrigt først indgået, når vi har haft lejlighed til at godkende ordren, jævnfør aftalelovens § 9. 

Du skal selv hente på den aftalte adresse. Ordren skal dog gå gennem vores hjemmeside.

Alle priser i webshoppen er inklusiv moms.